Arini aku nk memenuhi permintaan seorang sahabat, buat Analysis utk kaunter PATIMAS. Sebenornya aku tgh sebok tahap cipan memangdangkn ni first week aku keje kat company baru. Aku mmg tak sempat nk spend time utk hobi aku iaitu belajar saham. Sebab tu dah tersadai kedua2 blog kesayangan aku nih. :-(

Apapun, bak kata Robert Kiyosaki, Aku kene jujur dengan diri sendirik. Pesan Dr. Fadhilah Kamsah jugak, jangan carik alasan. Okla aku mengaku, “Aku tak berusaha bersungguh2 untuk spend sedikit masa utk goal aku”. Heheh. Mekasih kat Bro Emry kerana mengingatkan. (Eh, macam dah salah blog jek aku nih)

Straight to the point. Aku wat 3 time frame dalam analisis nih iaitu based on daily, weekly ngan monthly data. Based on monthly punyer data seolah2nya dah nk reverse. Sebab aku tgk RSI dia baru turun dari oversold punyer level. Tapi trend dia, ADX masih mantap lagi. KLCI ngan KLSE Tech Index pon macam ok. Walaupun dia lilin itam, tapi bulan 4 ni baru 1st week. 3 minggu lagi blom tahu lembu atau beruang yang berkuasa.

montly_5407.jpgMonthly Chart (klik utk besarkan)

Weekly pon walau overall nmpk bullish, kehadiran lilin itam minggu ni macam buat cuak jek. Tapi aku tgk at the other angle. Bila wave besar tgh naik, ombak2 kecik ni la peluang nk copet sket wat stail gerila. Keseluruhan nmpak menglembu.

weekly_5407.jpgWeekly Chart (klik utk besarkan)

Daily ni, start ari isnin asek beruang jek. Tapi makin ujung ni power dia makin kurang, Yang kurang enak dia ialah kewujudan lilin putih panjang tak ingat time 27/3/2007 tuh. Botak pulak tuh brader (Long Murubozo White Candle). Taiko tu. Pastu di ikuti plak dgn kunco2 dia iaitu 3 ekor burung gagak itam (Three black crows). Gabungan mereka ni macam nk membelasah price sampai RM0.15 jek. Namun kehadiran tweezer bottom yang iras2 bullish harami cross tu buat aku makin optimis dgn kejatuhan empayar beruang. ADX ngan RSI utk daily data ni tak memberikan putunjuk2 yang menarik.

daily_5407.jpgDaily Chart (klik utk besarkan)

Something to Ponder: Tender yang di bid oleh Patimas untuk projek NIMC Central Data Centra in Nigeria akan tahu keputusan dia bulan 4 ni.

Pendapat Aku:

Aku rasa terbaik buat conservative trader carik stock lain sebab big wave dia macam dah nk reverse dah.

Memandangkan aku nih lebih macam aggressive, pandangan peribadi aku ialah beli arini pada harga RM0.185 (kalo dia cecah harga tu la, kalo tak takyah beli). Pastu letak Stop Loss kat RM0.175.

Alasan aku:

  1. ADX(6) utk monthly data = 61. Tinggi tu. Tgh trending tak ingat. Reason aku boh period dia 6 sebab aku nk tgk based on half year effect.
  2. KLCI ngan KLSE Technology punyer Index dua2 tunjuk tgh naik (untuk monthly data)
  3. ADX(5) utk weekly data = 48, which is higher than 40. Masih menunjukkan trending patern. Reason aku boh period dia 5 sebab aku nk tgk a month punyer effect plus 25% of last month.
  4. MACD Expert Advisor tunjuk weekly trend still bullish
  5. KLSE Technology Index weekly jugak tujuk bullish trend.
  6. EMA(3) atas dari EMA(7) utk weekly. Masih dalam buy signal punyer range. 
  7. Candlestick kat daily data tunjuk ada tweezer bottom. Indicator untuk minor reversal. Tweezer bottom dia dgn doji plak tuh. Kalo korang perasan tweezer bottom ni, kalo aku ckp bullish harami cross pon macam btol gak kan.? Apapun dua2 tu menunjukkan potential bottom reversal.
  8. Volume dia makin kurang. Power beruang macam dah makin lemah untuk minggu nih.
  9. Risk/Reward Ratio = 2

Ini pendapat aku saja. Aku tak sama sekali nak mempengaruhi korang mengikut pendapat aku. Namun aku amat mengalu-alukan komen korang kalo korang rasa something wrong ngan analisis aku. Calo..

-Fuad-

P/S: Sebab aku dimintak buat TA jek, so aku wat TA jek. Sape ada buat FA leh la kongsi skali. Heheh. Pemalas punyer Fuad. :-P