Arini aku dok browse trough list saham dalam bidang Teknologi, rujukan : Saham Syariah update by April 2006. Sebab ada beberapa saham yang menarik minat aku, mostly sebab aku pernah dengar nama saham tu. Aku rasa berbaloi untuk aku kaji saham bidang teknologi ni. Antara saham yang menarik minat aku:

  1. K-One Technology Bhd (0111) – MESDAQ
  2. IRIS Corporation Bhd (0010) – MESDAQ
  3. Litespeed Education Technologies Bhd (0107) – MESDAQ
  4. MEMS Technology Bhd (0052) – MESDAQ
  5. MOL Accessportal Bhd (0031) – MESDAQ

Ok.. Asal aku minat nak tahu pasal saham2 ni..

K-One, aku dah tgk cara derang keje nampak professional dan ada peluang utk maju. Vendor utk projek yang aku dok buat sekarang. Tapi aku still kene study history ngan stock performance derang.

IRIS, kononnya company SIM card dan security yang amat popular. Ada potensi utk maju sebab security merupakan isu yang semakin hangat terutama zaman sekarang ni. Still kene study history, current project dan paling penting, stock performance.

Litespeed, aku tak tahu apa2 pasal company ni. Aku just tertarik sebab wordpress upload server pakai litespeed (aku rasa company yang lain). Tapi sebab itu saja saham ni dah masuk list aku. Apapun, study dulu dan tgk potensi dia.

MEMS, namanya macam satu technology baru (precission technology) yang aku rasa ada potensi. Tapi aku still kene check betul ke company ni implement technologi tu atau nama je kebetulan sama.

MOL, ini macam company yang provide cyber cafe francais di Malayisa. CEO nya antara yang termuda di Malaysia berjaya ke bursa saham M’sia. So, jom stadi saham ni dan tgk potensinya.

Haha.. nmpak macam byk je kene stadi.. Study2..😛

-Fuad-