Alang2 aku dah ckp pasal 4 ekor binatang semalam.. aku nk cakap pasal ekor plak arini. Sebenarnya lagi clear kalo aku leh tunjuk pakai chart. Tapi x dek hal.. sebelum aku lupe baik aku post dulu. Lenkali leh edit lagi..

Camne nak kenal ekor? Ekor ni bile jauh sgt beza high price ngan low price. Pendapat aku, definasi berapa panjang baru nak consider ekor terpulang kat individu dan saham yang dier main. So.. tugas aku nnti, setiap saham yang aku kaji kene wat definasi ekor..

Bile ekor ni terjadi? Selalunyer bile dah dekat dengan reversal point. Maknenyer, ekor ini adalah tanda2 pertukaran kuasa samada pasaran tengah lembu, beruang take over atau pasaran tengah beruang, lembu take over.

Bile nampak ekor ape nk wat? Istilah digunakan, apabila si Beruang atau Lembu sedang menguyah ekornya, bersedialah utk bertukar. Kalo sekarang Lembu, bertukarlah jadik beruang. Begitulah sebaliknya.

Apa paling penting? Define ekor.. untuk wat camtu.. kaji saham punyer performance sebelum ni.. tgk berapa panjang leh jadik ekor…

Itulah pelajaran ekor utk hari ini. Kalo aku expert bab2 ekor nih, leh la selalu makan sup ekor. Kalo selalu makan sup ekor… heheh.. The battle is mine.. Hahahahaha…

“Bull make money, Bear make money, Sheep and Hog get slaugther”

-Fuad-